Dopravní nehoda i porucha auta patří mezi neplánované situace v životě, které často není možné vyřešit jednoduše s chladnou hlavou. Přemýšlet v takové chvíli nad dlouhým číslem asistenční služby je doslova nereálné. A právě to je často příčinou, proč není nehoda rychle odstraněná, a proč řada řidičů skočí na lep “lovců nehod”.
České pojišťovny proto spojily hlavy dohromady a vymyslely jednotnou a lehce zapamatovatelnou linku pomoci řidičů 1224, která je určená všem řidičům v rámci povinného ručení uzavřeného u kterékoliv pojišťovny. Linka byla spuštěna v listopadu roku 2014 a od té doby ji využili tisícovky motoristů. Číslo linky dnes najdete nejen na webových stránkách pojišťoven, ale také na zelené kartě a záznamu o dopravní nehodě.
Ve stresových situací člověk často udělá nesprávné či unáhlené rozhodnutí. Toho využívali tzv. lovci nehod, kteří doslova číhali na “osvědčených” místech dopravních nehod, jako jsou nájezdy u dálnic, benzínek a u nehody tak bývají dříve než řidič zvedne telefon. Postiženým řidičům nabízí rychlou pomoc, vyřízení všech náležitostí, jako je odtah, oprava či zapůjčení náhradního vozidla. Zoufalí řidiči jsou vděčni za pomoc a jejich slovům uvěří.
„Vystresovaný řidič, který neví, na koho se v případě nehody nebo poruchy obrátit, snadno naletí a může využít i velmi nevýhodné a zbytečné služby. Je velmi užitečné, pokud si řidič zafixuje určité postupy a telefonní čísla, jež jeho problém vyřeší. Snadno zapamatovatelné číslo 1224 je pro podobné situace ideální,“ vysvětluje dopravní psycholog Michal Walter.
Služby těchto lovců nehod jsou však ve skutečnosti předražené a pojišťovny je nakonec v plné výši neuhradí. Kromě potíží se samotnou nehodou, tak motoristé zaplatí další peníze ze svého. Linka pomoci řidičům má tyto případy eliminovat. Zavolat na ni může každý řidič, který má sjednané povinné ručení i některé z českých pojišťoven.
V podstatě se jedná o rozcestník. Proškolený operátor několika otázkami zjistí a následně ověří, u jaké pojišťovny je řidič pojištěn. Hovor co nejrychleji přepojí na příslušnou asistenční společnost, která již zajistí potřebnou pomoc a servis při odstraňování následků nehody.
„Zatímco dříve si musel motorista ukládat nebo pamatovat kontakty na konkrétní asistenční společnost své pojišťovny, nyní mu díky spolupráci všech pojišťoven postačí univerzální čtyřmístné číslo. Číslo 1224 je dostupné 12 měsíců v roce, 24 hodin denně. Díky tomuto jasnému spojení si ho budou řidiči dobře pamatovat. V případě nehody nebo poruchy se tak mohou spolehnout na rychlou a profesionální pomoc od své pojišťovny bez drahých prostředníků,“ vysvětluje Jakub Hradec, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů (ČKP).
Linka pomoci řidičům má však pozitivní vliv také na obnovení bezpečnosti na silnicích po nehodě. Díky jednoduchému číslu se řidiči dostane pomoci mnohem rychleji a rychleji je také vyřízená celá situace. Asistenční služba zajistí vše, co je potřeba udělat.
“Poškozené vozidlo by se mělo vždy odtáhnout z místa nehody. Tuto klíčovou činnost pro bezpečnost na silnicích zajišťují smluvní asistenční společnosti pojišťoven. Ročně vyjíždíme zhruba k 200 000 případů. Pojišťovny spolupracují se smluvními asistenčními společnostmi, které na místo nehody pošlou motoristovi na pomoc odtahový vůz. Ty jsou na místě v průměru do 30 minut. Linka pomoci řidičům 1224 urychlí odstranění překážek, které na silnici po nehodě nebo poruše vytvářejí nepojízdná vozidla, jež tak ohrožují ostatní řidiče a blokují plynulý provoz,“ zdůrazňuje Petr Bold, prezident České asociace asistenčních společností (ČAAS).
Podobné články
Aby bylo pojištění k něčemu, musíte se o něj starat. Za prvé všechny smlouvy mějte uloženy na jednom místě a pro každou mějte zvláštní složku, do níž budete vkládat s ní související dokumenty. Za druhé u smluv kontrolujte datum sjednání, pojistné hodnoty i rozsah krytí a dbejte na jejich průběžnou aktualizaci.
Celá aktualitaProjížďka luxusním autem je zážitek, na který se jen tak nezapomíná. Pokud patříte mezi jejich obdivovatele, možná vás bude zajímat, na kolik vychází jejich pojištění. Rozhodně se nejedná o levnou záležitost.
Celá aktualitaZatímco povinné ručení je dané zákonem, havarijní pojištění si řidiči sjednat mohou, ale také nemusí. V České republice jej má uzavřena zhruba třetina vlastníků motorových vozidel. Zbývajícím dvou třetinám se nelíbí buď vysoké pojistné, nebo vlastní starší auto.
Celá aktualitaKoupě nového vozidla je podobně zásadní krok jako koupě vlastní nemovitosti. Také v tomto případě se jedná o dlouhodobé rozhodnutí na mnoho let, které stojí stovky tisíc korun. Je tedy logické, že bychom výběru nového auta měli věnovat více pozornosti než jeden letmý pohled.
Celá aktualitaProvoz auta rozhodně není levnou záležitostí. Na mysli nemáme pouze koupi auta, ale také jeho údržbu, servis, opravy a náklady na pohonné hmoty. Pravdou je, že nejvíce šetří provozní náklady přístup samotného řidiče. Řidič může ovlivnit i spotřebu auta. Existují tipy, díky kterým vaše náklady za pohonné hmoty klesnou. Které to jsou?
Celá aktualitaExistují motoristé, kteří z rozličných důvodů nepoužívají automobil během zimních měsíců. Nemusí jít vždy o sváteční řidiče, kteří se obávají nepříznivého počasí. Zdaleka ne každý auto v zimě potřebuje. Nebo používá jen některá ze svých aut. V takovém případě je důležité auto, případně motorku, na zimu důkladně připravit.
Celá aktualitaVybírat značku, typ a motorovou variantu nového vozu, je ta snadnější a zábavnější část nákupu auta. Důležité je také zvážit osobní nároky na vůz, financování jeho koupě a také pojištění. Co všechno bystě měli vzít v úvahu, před tím, než si vysněný nový vůz koupíte?
Celá aktualitaS nástupem podzimu se blíží také ideální čas na přezutí vašeho auta do zimních pneumatik. Přezout auto můžete buď svépomocí, případně v pneuservisu. Máme pro vás několik tipů, jak vše zvládnout bez chyb a bez zbytečného stresu.
Celá aktualita