Každým měsíc se tisícům bankovních klientů neúmyslně podaří zablokovat internetové bankovnictví. Zpravidla se jedná o opakovaně zadané chybné vstupní údaje. Banka účet zablokuje teprve až po několika neúspěšných pokusech. Následné odblokování Vás může vyjít pěkně draho.
Nejčastější chybou, kterou klienti opakují, jsou chybně zadané vstupní údaje, ať už se jedná o číslo účtu či heslo. Pokud už použijí správné údaje, zadají je do nesprávných polí. K dalším nejčastěji opakovaným chybám patří špatné nastavená klávesnice. Neobvyklé nejsou ani překlepy O s nulou nebo Z a Y.
K přihlášení do svého internetového účtu mají klienti více pokusů. Zpravidla se jedná maximálně o tři pokusy. Pokud se klient napotřetí nestrefí, je účet okamžitě zablokován. Některé banky povolují pokusu pět.
"Používáme mechanismus, který zabraňuje nechtěnému zablokování přístupu. Pokud uživatel zadá třikrát po sobě špatné heslo, vyžádáme si od něj třetí kontrolní údaj, čímž nechtěné blokaci často předejdeme," zmínil Vladimír Komjati z Air Bank.
Náš tip: Porovnejte si nabídku běžných účtů a sjednejte si nový a výhodnější účet online!
V první řádě se musí klient prokázat, že je majitelem zablokovaného účtu, a že má oprávnění se do aplikace přihlásit. Klient musí zavolat zákaznické centrum. Pro úspěšné odblokování používají banky bezpečnostní kód nebo bezpečnostní otázky. V obou případech je klient musí znát. Následně klient obdrží obratem nové vstupní údaje. Ty jsou vždy jednorázové a klient si nové údaje nastaví sám. Komplikovanější situace nastane, pokud banka vyžaduje osobní schůzku. Sem patří např. ČSOB, Fio nebo Poštovní spořitelna. Jako důvod uvádí zajištění maximální bezpečnosti.
K zablokování dochází často vinou nepozornosti samotného klienta. Pokud správné údaje klient zná, je zpravidla odblokování okamžité a zadarmo. Horší situace nastává v případě, kdy klient vstupní údaje zapomene včetně bezpečnostního kódu. Na Vaši žádost banka generuje zcela nové přístupové údaje, které klientovi zašlou během 2 až 5 dnů do vlastních rukou. Generování nových kódu už zadarmo nebývá a banky si za něj účtují různě vysoký poplatek. Zdarma Vám nové kódy vygenerují u GE Money Bank, Air Bank, Komerční banky, UniCredit Banky, Zuno, Fio, Equa bank a Poštovní spořitelny.
Banka | Výše poplatku (v Kč) |
---|---|
Česká spořitelna | 100 (nový bezpečnostní kód, nové bezpečnostní údaje) |
ČSOB | 100 (vystavení nového PIN) |
LBBW Bank | 100 (nový přístupový kód / PIN) |
Raiffeisenbank | 100 (nový IPIN a TPIN) 200 (odblokování osobního klíče) |
Sberbank | 150 (obnovení bezpečnostních údajů) |
Zdroj: banky; údaje platné k 10. 5. 2013
Podobné články
Spousta Čechů vlastnících chytrý telefon si svůj život bez mobilního bankovnictví už neumí představit. Svůj účet mohou jednoduše kontrolovat a ovládat prostřednictvím telefonu. Stačí mít připojení na internet. Víte ale, co všechno moderní mobilní bankovnictví už dokáže? Pojďme si představit jedny z nejvyužívanějších funkcí.
Celá aktualitaZtráta nebo krádež osobních dokladů včetně platebních karet a nálepek je sama o sobě nepříjemná událost. U platební pomůcek navíc hrozí riziko jejich zneužití. Nechcete-li zbytečně přijít o peníze, je nutné reagovat co nejrychleji. Zloději totiž velmi dobře vědí, že jde bojují s časem.
Celá aktualitaStudentský život není laciný. Student musí být z něčeho živ, rád se baví a samotná studia také něco stojí. Zdaleka ne každý student má na tolik movité rodiče, aby mohl studovat a bavit se bez toho, aniž by sám přiložil ruku k dílu. Většina studentů si proto přivydělává, a s tím souvisí i potřeba dobrého a zároveň levného osobního účtu. Je lepší speciální bankovní účet pro studenty nebo klasický běžný účet?
Celá aktualitaMožnost bezkontaktního placení využívají milióny zákazníků po celém světě. A Česká republika není výjimkou, právě naopak. Čeští spotřebitelé si bezkontaktní platby více než oblíbili a prostřednictvím platebních karet platí častěji než vybírají hotovost u bankomatů.
Celá aktualitaÚroky na spořicích účtech jsou nízké, neznamená to však, že byste neměli spořicí účet používat. Hlavně proto, že jeho zřízení a vedení bývá zadarmo nebo jen velmi nízkými poplatky. Jak se vám zhodnotí peníze na spořicím účtu a jaké jsou další výhody tohoto finančního produktu?
Celá aktualitaTéměř každá banka v současnosti nabízí vedení běžného účtu zdarma. To lze jedině ocenit, je tu však jedno velké ale. Banky většinou vedení běžného účtu zdarma nějak omezují a dá se dokonce říci, že nějaké peníze spojené s provozem svého bankovního účtu zaplatíte téměř vždy. Podívejte se, kde po vás banky budou chtít peníze a jak se zbytečnému placení vyhnout.
Celá aktualitaBěžný účet je naprosto běžná záležitost. Alespoň pro dospělého. S pomocí běžného účtu spravujeme své finance, hradíme pravidelné platby a platíme nákupy. České banky však jdou s dobou a běžné účty nenabízí pouze pro dospělé od 18 let, ale i pro malé děti a dospívající mládež. K čemu je to dobré?
Celá aktualitaBanky dříve nabízely spoustu variací běžných účtů tak, aby vyhověly specifickým zájmovým skupinám. Především studentské tarify nabízely mladým lidem výhody, jako bezplatné vedení účtu či jednorázové (a někdy i dlouhodobé) finanční úlevy či příspěvky přímo na konto od banky.
Celá aktualita